MyFeed Personalized Content
Vaša najčešća pitanja

Vaša najčešća pitanja

Help
Zabrinut/a sam zbog zaraze bolesti COVID–19. Koliko je to opravdano?

Ovo pitanje postavljaju mnoge obitelji u ovom trenutku. Postoji veliki broj informacija u medijima o virusu COVID–19 koje mnoge zbunjuju i zabrinjavaju.

SZO smatra da ukoliko živite u pogođenom području, moguće je da ste Vi ili član Vaše obitelji bili izloženi novom korona virusu. Mnogi ljudi mogu imati samo blage simptome, naročito djeca i adolescenti, ali postoje i ozbiljniji slučajevi koji zahtijevaju kliničku njegu. Oni s blažim simptomima i dalje mogu biti prenosioci zaraze. To znači da je najbolji način da sačuvate Vašu obitelj i zajednicu tako što ćete se pridržavati osnovnih mjera predostrožnosti u Vašem domu i vani, a to su, između ostalog, dobra higijena ruku i respiratornog trakta. Također se obvezno informirajte i slijedite savjete zdravstvenih djelatnika te smjernice u svezi s ograničenjem okupljanja i putovanja.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

Dojim svoje dijete. Mogu li mu prenijeti COVID–19 ukoliko sam i ja zaražena? Što mogu učiniti kako bih zaštitila svoje dijete od infekcije?

Za nove roditelje dojenje može predstavljati brojne izazove, a trenutna pandemija može izazvati dodatnu tjeskobu. Ova tema još uvijek nije dovoljno istražena. Budite informirani te najnovija saznanja o utjecaju korona virusa pronađite na stranicama SZO-a. Važno je da potražite savjete patronažne sestre ili zdravstvenog djelatnika ako osjećate da se mučite s dojenjem. Nemojte se osjećati obeshrabreno! Bez obzira na preporuke, pobrinite se da Vi i osoba koja Vam pomaže s hranjenjem djeteta pridržavate uputa o higijeni ruku prije i poslije korištenja opreme za hranjenje i brige oko djeteta.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-on-covid-19-pregnancy-childbirth-and-breastfeeding

Hranim svoje dijete mliječnom formulom za dojenčad i/ili dječjom hranom. Može li se zaraziti virusom putem proizvoda?

Razumijemo da se u ovoj situaciji mnogi roditelji u svojem svakodnevnom životu pribojavaju rizika zaraze bolesti COVID–19. U Nestlé-u se uvijek pridržavamo strogo određenih procedura higijene i kontrole sprečavanja prijenosa infekcija kako bismo osigurali da je sva naša hrana sigurna za Vas i vašu obitelj. Tijekom ovog zabrinjavajućeg razdoblja naravno da smo dodatno razmotrili naše protokole i uveli dodatne mjere koje garantiraju da pružamo sigurne proizvode za Vas i vaše najmlađe. Vaše dijete nije u opasnosti od zaraze virusom COVID–19 putem naše hrane za malu djecu ili putem mliječne formule. Ukoliko odlučite hraniti Vaše dijete mliječnom formulom, važno je da se kod pripreme hrane, kao i dojilja, pridržavate smjernica o pravilnoj higijeni ruku. SZO savjetuje da dobro perete ruke, najmanje 20 sekundi koristeći sapun i vodu. Operite ruke netom prije  korištenja proizvoda i same pripreme napitka te prije nego što uzmete dijete, kako biste smanjili rizik širenja infekcije neposrednim kontaktom. Također, pobrinite se da se svaka potencijalno kontaminirana površina pravilno dezinficira. Nemojte zaboraviti dezinficirati i sterilizirati svu opremu za pripremu hrane i hranjenje. SZO također savjetuje da ukoliko se osjećate loše i nemate snage hraniti dijete, zamolite nekog drugog da Vam pomogne. Pobrinite se da se i druga osoba koja Vam pomaže pridržava higijenskih smjernica. U slučaju da Vi, Vaš partner ili druga osoba koja pomaže pri hranjenju djeteta dobijete kašalj ili druge respiratorne simptome, preporučuje se upotreba maske, ukoliko je dostupna, za vrijeme hranjenja i brige o djetetu, kako bi se smanjio rizik prenošenja infekcije. Informirajte se kako se koristi i odlaže zaštitna maska. Ukoliko niste sigurni kako se koristi, posavjetujte se sa zdravstvenim radnikom.

 

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

Trebam li sterilizirati bočicu iako u uputama proizvođača nema posebnog naputka za to?

Da. SZO preporuča da se sterilizira sva oprema za hranjenje uključujući: bočice, čašice, šalice, izdajalice, zdjelice, žličice. Sva oprema i posuđe što Vi i Vaše dijete dodirujete uvijek se mora čistiti i sterilizirati ili dezinficirati. Obvezno očistite svu opremu za hranjenje, prvo u vodi, a potom ju pravilno prokuhajte. Opremu koja je otporna na visoku temperaturu sterilizirajte. Površine obrišite alkoholom odgovarajućeg postotka (najmanje 70%) kako biste ih dezinficirali. Ukoliko niste sigurni što i kako pripremiti, ne očajavajte. Posavjetujte se s Vašim doktorom ili patronažnom sestrom koji će Vas ispravno uputiti kako najsigurnije sterilizirati opremu za pripremu obroka.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Kako mogu zaštiti svoje dijete od zaraze COVID–19 virusom?

SZO jasno naglašava kako još uvijek ne znamo dovoljno o virusu COVID–19 da bismo bili sigurni kako utječe na dojenčad i malu djecu različite starosne dobi. Sveukupno gledano je bilo manje prijavljenih slučajeva obolijevanja mlađe djece i dojenčadi nego kod starijih starosnih skupina i izgledno je da djeca generalno nisu toliko pogođena ovom bolešću. Neki ljudi koji obole od ove bolesti mogu imati ozbiljnije simptome i mogu razviti upalu pluća te ozbiljnije respiratorne simptome, ali to su uglavnom osobe starije dobi ili imaju druge zdravstvene poteškoće. Međutim, poznato nam je da se ljudi svih starosnih skupina potencijalno mogu zaraziti i oboljeti te je zbog toga važno pridržavati se dodatnih mjera predostrožnosti u Vašem domu i načinu života kako biste zaštitili sebe, Vašu obitelj, kao i sve oko sebe.

Prema informacijama koje je objavila SZO, Vi i/ili Vaše dijete možete se zaraziti virusom COVID–19 u kontaktu s drugim zaraženim osobama ili dodirivanjem kontaminiranih objekata i površina, a potom dodirivanjem očiju, usta ili nosa. Bolest se širi od osobe do osobe kapljicama iz nosa ili usta, koje se na druge osobe mogu prenijeti kašljanjem, kihanjem ili izdisanjem. Zbog toga što kapljice mogu pasti na površine i zadržati se neko vrijeme, pranje ruku i higijena respiratornog sistema je od ključnog značaja u sprječavanju širenja bolesti te štiti Vas i Vaše dijete. Obvezno prije druženja s Vašim djetetom, 20 sekundi perite ruke sapunom i vodom, što vrijedi i za sve druge osobe oko vas. Također, budite sigurni da se Vi i svi oko vas pridržavate dobre respiratorne higijene. To znači da ukoliko kašljete ili kišete, pokrijete usta i nos  savijenim laktom ili maramicom. Iskorištenu maramicu odmah bacite i nakon toga se obvezno pridržavajte uputa o pranju ruku.

Mala djeca mogu izbjegavati ili se malo mučiti s pranjem ruku, a i bebama će svakako biti potrebna vaša pomoć. Pranje ruku uvedite kao razigrani dio njihove dnevne rutine, posebno kada dolazite izvana, te prije i nakon obroka. Obavezno koristite sapun i vodu ili ukoliko to nije moguće, sredstva za dezinfekciju ruku na bazi alkohola.

Savjete SZO-a za pravilno pranje ruku možete pronaći ovdje:

https://www.who.int/gpsc/clean_hands_protection/en/

 

Virusom COVID–19 se možemo zaraziti kapljičnim putem direktno preko druge osobe koja je zaražena. Zbog toga je posebno važno držati udaljenost najmanje 1,5 metar od druge osobe, naročito one koja se ne osjeća dobro, kašlje, kiše ili ima neke druge simptome.

Da biste Vaše mališane sačuvali u ovoj situaciji, važno je da smanjite interakciju s drugim ljudima te naročito s onima koji otprije imaju druga oboljenja. To uključuje ograničavanje izlazaka van, druženja s prijateljima i obitelji, kao i prisustvovanje većim okupljanjima. Za svakoga tko provodi vrijeme s Vašim djetetom i ima kontakt s njim, obavezno je da se pridržava pravila respiratorne higijene. Ovo je možda izazovno, ali za sada pomaže da se smanji rizik širenja virusa. Potrudite se ostati u toku s uputstvima zdravstvenih stručnjaka po pitanju ponašanja i djelovanja za vrijeme pandemije.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Zaražen/a sam ili sam imao/la kontakt s osobom koja je zaražen/a COVID – 19 virusom. Što mogu učiniti kako bih zaštitio/la svoje dijete?

Ukoliko Vi ili neki član kućanstva pokazujete simptome zaraze COVID–19 virusom ili ste imali kontakt s osobom kojoj je potvrđena zaraza COVID–19 virusom, obavezno čim prije potražite medicinsku pomoć.

SZO propisuje jasne smjernice koje pomažu u smanjenju rizika širenja zaraze. Ukoliko ste zabrinuti da možda imate simptome virusa COVID–19 ili ste imali kontakt s osobom zaraženom COVID–19 virusom, najsigurniji način da Vašu djecu i članove obitelji zaštitite je taj da smanjite kontakt s njima, održavate higijenu ruku i respiratornog sustava. Ovo je možda teško, ali je jako važno kako bi se ograničilo širenje zaraze koliko god je to moguće.

Ukoliko ste testirani i pozitivni na COVID–19 virus,  vjerojatno ste upućeni u kućnu izolaciju. Važno je da slijedite preporučeni protokol izolacije izdan od strane zdravstvenih stručnjaka i SZO-a. Ovo podrazumijeva ostanak kod kuće i ograničen kontakt između Vas i ukućana. Preporučuje se da budete u posebnoj prostoriji koja ima dobru ventilaciju, dalje od drugih članova kućanstva, uz obvezno održavanje higijene ruku i respiratornog trakta te koliko je god moguće upotrebu medicinske maske. Ukoliko ste dobili uputu za nošenjem maske, budite sigurni kako se koristi i odlaže nakon korištenja. SZO takođe preporučuje upotrebu zasebne posteljine i pribora za jelo, koji se ne dijele s djecom i drugim članovima kućanstva, kao i da se sve potencijalno kontaminirane površine redovno čiste koristeći rukavice i druga zaštitna oprema. Proučite smjernice kako ih na siguran način odložiti nakon korištenja. Ukoliko niste sigurni kako postupiti, obratite se zdravstvenom stručnjaku.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/

Imam više djece. Ukoliko jedno oboli od zaraze COVID–19 virusom, kako zaštititi druge?

Briga o bolesnom djetetu je izazov i u najboljim okolnostima. Normalno je biti zabrinut u trenutnoj situaciji  i ukoliko Vaše dijete pokazuje bilo koje simptome bolesti, neophodno je potražiti medicinsku pomoć.

Ako jedno Vaše dijete ima simptome COVID–19 virusa ili je imalo kontakt s oboljelom osobom ili je testirano i pozitivno na COVID-19 te upućeno na kućno liječenje, neophodno je poštivati protokol izolacije po uputama od strane zdravstvenih radnika i SZO-a. Ovo uglavnom podrazumijeva ostanak kod kuće i ograničavanje kontakta između njih i drugih članova kućanstva, osim njegovatelja. Preporučuje se da dijete bude u posebnoj prostoriji koja ima dobru ventilaciju, dalje od drugih članova kućanstva, uz obvezno održavanje higijene ruku i respiratornog trakta. Dok starija djeca koja su bolesna mogu nositi masku kako bi spriječili širenje infekcije, to nije preporučljivo za malu djecu i dojenčad.  Maske mogu biti slabije propusne za zrak, neudobne te predstavljaju opasnost ukoliko dijete nije pod nadzorom. Ukoliko Vam zdravstveni djelatnik preporuči masku, uvjerite se u pravilan način korištenja i odlaganja maske nakon korištenja. SZO preporučuje upotrebu zasebne posteljine i pribora za jelo za oboljele članove kućanstva, koji se ne dijele s ostalim članovima i koji se nakon upotrebe temeljito čiste i dezinficiraju. Djeci novonastala situacija može biti stresna te može izazvati anksioznost uz sve vijesti koje čuju u svezi sa svakodnevnim izvještavanjem o virusu. Važno je pomoći cijeloj obitelji koja se bori s ovom situacijom i zbog toga predstavljamo nekoliko korisnih savjeta SZO-a kako se ponašati u ovom stresnom periodu. Razgovarajte s doktorom ili savjetnikom ukoliko se osjećate preopterećeno novonastalom situacijom.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

Mogu li proizvodi s probioticima pomoći ojačati dječji imunosni sustav?

Ne poznajemo dovoljno virus COVID–19 da bismo bili sigurni u zaštitne koristi probiotika ili drugih suplemenata za poboljšanje imuniteta. Općenito znamo da probiotici doprinose zdravlju imunosnog sustava.

Kašljem. Trebam li nositi zaštitnu masku kako bih zaštitio/la svoje dijete?

Ukoliko kašljete ili kišete, preporučljivo je nositi masku kada ste u dodiru s djetetom i kada ga hranite. Ukoliko koristite masku, neophodno je znati kako se pravilno koristi i odlaže. Veoma je važno da se pridržavate pravila održavanja higijene ruku i respiratornog trakta.

U nastavku je sveobuhvatan vodič SZO-a kako se pravilno koristi i odlaže maska, i kada je neophodno nositi masku.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/when-and-how-to-use-masks

Može li se moje dijete zaraziti COVID–19 virusom putem namirnica životinjskog porijekla, kao što su meso ili jaja?

SZO tvrdi da su koronavirusi velika skupina virusa koja je često prisutna kod životinja. Ponekad, kao što je slučaj sa COVID–19, ljudi se mogu zaraziti ovim virusima i oni se mogu širiti među ljudima. Mogući životinjski izvori zaraze COVID-19 virusom još uvijek nisu potvrđeni, međutim pravilna higijena i priprema hrane se preporučuje uvijek. SZO preporučuje oprezno rukovanje sirovim mesom, mlijekom,  termički neobrađenim jajima i životinjskim organima. Potrebno je paziti da se ne kontaminira s drugom termički obrađenom hranom, kao i da se izbjegava konzumiranje termički neobrađene hrane životinjskog porijekla. Održavajte praksu dobre higijene ruku kod pripreme takve vrste hrane te izbegavajte dodirivanje očiju, usta i nosa. Pazite da uvijek koristite poseban pribor za termički obrađenu hranu i termički neobrađenu hrane.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Koliko dugo COVID-19 virus može preživjeti na površinama?

Još uvijek ne znamo točno koliko dugo COVID–19 virus može preživjeti na različitim površinama. SZO smatra kako je moguće da ovaj podatak varira od nekoliko sati do nekoliko dana, ovisno o izloženosti različitim uvjetima (npr. tip površine, temperatura, vlaga u zraku prostorija  i sl.). Zbog toga je važno temeljito čistiti i dezinficirati sve površine koje mogu biti kontaminirane, održavati dobru higijenu ruku te izbjegavati dodirivanje očiju, usta i nosa, koji mogu biti ulazna vrata infekcije.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Je li sigurno primiti doma paket/narudžbu?

Mnogi od nas su počeli u većem razmjeru naručivati hranu i dnevne potrepštine u odnosu na razdoblje prije pojave COVID-19 virusa, kako bi izbjegli socijalan kontakt. Prirodno je da se kao obitelj možemo osjećati zabrinuto da ti paketi mogu unijeti virus u naš dom. SZO smatra kako je sigurno primati pakete, čak i iz područja pogođenim bolesti COVID–19 i vjeruje u malu mogućnost da zaražena osoba kontaminira paket, odnosno da ćemo unijeti virus u naš dom preko paketa koji je putovao i bio izložen različitim uvjetima i temperaturama. Međutim, potrebno je pridržavati se propisanih smjernica o pravilnoj higijeni ruku nakon rukovanja paketom.

Najnovije smjernice SZO-a možete pronaći na sljedećem linku:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Gdje mogu kupiti Nestlé proizvod?

Prije svega, hvala vam na interesu. NAN mlijeka možete kupiti u svim većim trgovačkim lancima i drogerijama (Konzum, Spar, Lidl, Plodine, dm, Bipa, Mueller…).

Mogu li dobiti besplatne uzorke?

Trenutno nemamo promotivne uzorke niti poklone za bebe koje bismo vam mogli poslati, ali vas svakako pozivamo da nas i dalje pratite na Facebook stranici, jer često organiziramo nagradne natječaje u kojima možete osvojiti lijepe nagrade.

Mogu li od vas naručiti proizvode?

Proizvod ne možete direktno kupiti od nas, ali molimo vas da kontaktirate naš besplatni Info telefon za potrošače 0800 600 604, pa će vam kolege pronaći najbliže prodajno mjesto u (grad).

Koja je cijena proizvoda?

Nestlé Adriatic preporučuje maloprodajne cijene za svoje proizvode, no nema nikakav utjecaj na njihovo formiranje u maloprodaji što je isključivo samostalna odluka pojedinog trgovca pa se cijene mogu razlikovati. Molimo vas da točnu i konačnu informaciju o cijeni provjerite kod željenog trgovca.

Koja je razlika između NAN® OPTIPRO® i NAN® PRO®?

Došlo je do promjene isključivo u pakiranju (način otvaranja kutije) i imenu proizvoda (iz NAN PRO u NAN OPTIPRO), a sam sastav, odnosno receptura proizvoda, ostala je ista.

Koji je vremenski rok za konzumaciju nakon pripreme?

Preporučamo da pripremljeni NAN bebica konzumira u roku sat vremena.

Zašto su različita pakiranja (koje je novije)?

Od kada su na domaćem tržištu, Nestlé NAN® COMFORTIS® mliječni pripravci promijenili su dizjan pakiranja. Kako izgledaju aktualna pakiranja, možete pogledati na poveznici: https://www.nestlebabyandme.hr/hr/nestle-nan-comfortis.

Ako će vam biti potrebne dodatne informacije oko naših proizvoda, pozivamo vas da nam se javite na besplatni Info telefon za potrošače 0800 600 604, radnim danom od 8:30 do 16:30, rado ćemo vam pomoći.

Gdje čuvati NAN® nakon otvaranja?

Proizvod je nakon otvaranja potrebno čuvati na suhom i hladnom mjestu, međutim, frižider je prehladno mesto. Bitno je da proizvod nije na direktnoj svjetlosti koja bi dodatno zagrijavala limenku, što znači da će ormarić u kuhinji biti dobar izbor, ako u kuhinji nije prevruće. Ako imate bilo kakvih dodatnih pitanja ili nedoumica, slobodno nam se javite, rado ćemo vam pomoći.

Zašto nema Nestlé proizvoda?

Temeljem strateške odluke o fokusu na mliječne formule za dojenčad, odlučili smo prekinuti distribuciju ovih proizvoda te više nisu dio našeg asortimana.
U slučaju da imate dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na besplatni Info telefon za potrošače 0800 600 604, radnim danom od 8:30 do 16:30, rado ćemo vam pomoći.

Koja je razlika između proizvoda Nestlé Beba i NAN®?

Proizvodi Nestlé Beba i NAN su Nestlé brendovi. Brend Nestlé Beba za hrvatsko tržište distribuira njemačka trgovina Müller te Nestlé Adriatic ne upravlja recepturom navedenog proizvoda.

NAN proizvode za hrvatsko tržište distribuira direktno tvrtka Nestlé Adriatic koja osigurava da je proizvod u skladu sa svim lokalnim zakonskim regulativama.

Navedeni proizvod distribuira se na tržišta diljem Europe, poput tržišta Mađarske, Poljske i Grčke, gdje se navedeni proizvod može pronaći u jednakom sastavu kao i proizvod koji možete kupiti u Hrvatskoj. Sastav proizvoda se usklađuje s europskim zakonima i regulativom, te odražavaju visoke standarde kvalitete i sigurnost.
 

Search icon

Još niste pronašli ono što tražite?

Isprobajte našu novu pametnu potragu. Uvek imamo nešto za Vas.